٢٤‏/٠٧‏/٢٠٠٨

هتوحشينى قـــــــــــــــوى


كانت اقرب واحده ليا فى الكليه وللاسف دبلرت وهتعيد السنه

مش عارفه هقضى السنه دى ازاى من غيرها

هتوحشنى كل حاجه كنا بنعملها سوا

مش عارفه ازاى هدخل المدرج واحضر المحاضرة وانتى مش معايا

مش عارفه ازاى هحضر السكاشن والمعامل وانتى مش معايا

بجد الموضوع صعب قوى

لما تقرب من حد قوى وفجأه القدر يبعدك عنه بتحس باحساس مميت

بجد هتوحشينى قووووووووى يا شيماء

هناك ١٥ تعليقًا:

غير معرف يقول...

ربنا يصبرك بس انت لسه تعرفى تشوفيها فى اي وقت او هتقابليها اذا اشتقتي ليها وتتكلم معاكي او لو مشكله قبلتك وعايزه رأيها قتلاقيها وهتلاقى رأيها موجود واكيد بنفس نسبة جودته زي ما هو ...بس انا مشكلتى انى مش اوصل لصديقى والحاجه اللى كنت بعرف اتواصل بيها كانت الموبيل او الايميل لا ده موجود ولا ده وانا مش عارف اعمل ايه بس هو موجود كصديق عندي ولكن ممكن اكون غلطت فى حقه مره بس احسن من الهروب المواجهه وانا مبعرفش اخسر وفى يوم هوصل بس ياريت تيجى منه....... (.i.S)

marktwain يقول...

على فكرة الموضوع مش بالصعوبة اللى انتي متخيلها لو انتوا اصحاب بجد تفضلوا ده لان المدرج عمرة ماكان اساس الصدقاة لأنك ح تخرجوا من الكلية و كل واحد حيروح في حته و مش حيكون فيه مدرج
انا كان ليه كل سنة زمايل جدد في الكلية لكن اصدقائي فضل برده اصدقائي رغم انهم اتخرجوا 2003 و انا اتخرجت 2007 فما تزعليش اوعي كده الدرسة ح تخليكي تنسي نفسك شخصياً

Ma7moud So3ody يقول...

فعلا حاجه توجع ف القلب
ان الواحد يكون له حد بيفهمه ف الدنيا وبعدين يبعد شويه

بس لازم نفكر حبتين
هي لسه عايشه
و موجوده ف بلدك
وجمبك
ونفس كليتك
و نفس الوقت

يمكن يكون في احساس بس وحش
لكن في حاجات كتير اوي لسه حلوه
دوري عليها

di el2mr يقول...

غير معرف

يارب
وانا والله عارفه انها لسه موجوده
بس اكيد الواحد بيتأثر لما حد عزيز عليه قوى يبعد عنه

وانت كمان حاول تقرب من صديقك لو هو قدامك
لان الصديق مش سهل انه يتعوض

بس ياترى ؟(i.s.)اسمك؟؟

di el2mr يقول...

marktwain

يمكن الموضوع مش بالصعوبه دى فعلا
بس عارف لما تكون فى مكان كل اللى فيه بعيد قوى ومفيش غير حد واحد ممكن يكون جنبك
وفجأه هو كمان يبعد ولو بحكم القدر
اكيد الحياه هتستمر طبعا بس اكيد برضو هتبقى اصعب من قبل كدا
الزمايل فى كل مكان كتييييير
لكن الاصدقاء قليلين قوووووى
ويابختك باصدقائك وربنا مش يحرمك منهم

غير معرف يقول...

ma7moud_so3ody

هى فعلا حاجه توجع قوى

هى اه جنبى وفى بلدى وفى كليتى
وهى اه ممكن اشوفها واكلمها

لكن الصعب فى كل دة ان اقرب حد ليك فى مكان بتقضى فيه اكتر من نص وقتك فجأه يبعد

لكن اكيد الدنيا فيها حاجات كتير حلوة
مرسى ليك على شعورك وكلامك

lonlysmily يقول...

ياستى انا موجودة بدالها اهو انا بردة شيماء واسد يعنى:D
انا بجد مقدرة شعورك دا الواحد لو راح يوم الكليه ومش قى اى حد من اصحابه القريبين بيحس انه يتيم فى الكليه
انا مش بقولك كدا علشان تزعلى
بس صدقينى هى مساله تعود هى ممكن تكون صحبتك الانتيم بس اكيد فى ناس تانيه قريبه منك هتزعلى وتحسى انك وحيدة فى اول فترة بس بعد كدا هتتأقلمى....صدقينى
ربنا معاكى يا جميل :)
وانا موجودة اهو لو محتاجه حاجه:D

Unknown يقول...

حاجة صعبة اوى بجد
انا حاسة بيكى لانى كنت زيك صحبتى اوى فى الثانوية وكنا متخيلين هندخل نفس الكلية مع بعض ربنا ينتقم منه التنسيق بقا وكل واحدة راحت كلية تانية وماكنتش عايزة اروح الكلية وكنت حاسة بالغربة والله بس مع الوقت بتتعودى وبيكون ليكى اصحاب وتتعرفى على ناس اكتر
على فكرة هى لسه صاحبتى اوى لحد دلوقتى رغم ان احنا بعدنا فى الكلية لكن البعد ده خلانا نقرب اكتر
وانتى كمان وشيماء هتفضلوا مع بعض على طول مادام بتحبيها اوى كدهواكيد هى كمان بتحبك
ماتزعليش ابدااااا

الفراشة الصغيرة يقول...

ربنا معاهاومعاكى
بس طول ما انتم اصحاب كل شىء يهون
انا اساسا اصحابى الانتيم كان فى اقسام مختلفه عنى
وكنا بنحضر مع بعض برضه
يعنى لما اكون فاضيه احضر معاها والعكس
وكنا برضه بنقضى وقت جميل فى الكليه
المهم انكم انتم تكون
متمسكين بصحوبيتكم وربنا يخليكم لبعض لان الحياه مشاغل

محمد يقول...

دة تدريب صغير على المستقبل
عاشر يأبن أدم مسيرك مفارق
الحياة ذكريات ومبادىء
فلتكن ذكرياتك طيبة
الصداقة الحقيقية لاتنتهى
مع تحياتى

di el2mr يقول...

lonlysmily

ربنا يخليكى يا شيماء
والله انا عارفه ان كلامك مش علشان يزعلنى ولا حاجه
وعارفه ان اكيد مع الوقت هتعود والسنه هتعدى

بس اكيد لو كانت معايا كانت هتبقى الكليه احلى بكتييييييييير

di el2mr يقول...

totaaaa
انا عارفه اللى انتى بتقوليه على صاحبتك بتاعه ثانويه عامه
لانى برضو مريت بالموضوع ده
وانتيمتى فى الحياه كلها التنسيق برضو فرقنا بس رغم كدا قربنا اكتر من بعض

واهو لما لاقيت شيماء فى الكليه القدر بعدنا عن بعض

لكن الحمد لله على كل حال

مرسيى ليكى على كلامك وربنا يخليلنا كل اصحابنا

di el2mr يقول...

الفراشة الصغيرة

يارب يا رودى

واهو الدنيا هتمشى
وطبعا كل وقت فاضى هنقضيه سوا

بس صعب الاقى حد بسهوله يبقى انتيمى
وزى ماقلتى اهو تعود
وشويه والواحد هيتعود

di el2mr يقول...

محمد

كلامك صح قوووووووى

عاشر يأبن أدم مسيرك مفارق
الحياة ذكريات ومبادىء
فلتكن ذكرياتك طيبة
الصداقة الحقيقية لاتنتهى

اكيد الصداقه الحقيقيه لا تنتهى ابداااااااااااا

ماء تشرين يقول...

ياه ياضي القمر فكرتينى بالايام الحلوه بس خلاص كلو راح لحالو والقريب بعد الكليه بقه بعيد وقربت من ناس متخيلتش انهم هم دول الهيفضلو بس بجد عادى بتحصل كتير اوى اهم حاجه انو ده بيكون اختبار حقيقى للصداقه ولازم تنجحوا في ربنا يكرمك يارب بجد انت انسانه رقيقه اوى وفي جواك قلب جميل وربنا يكرم صحبتك وتنجح السنه جايه والحياه تستمررررررررر
تحياتى